Pagina's

zondag 2 oktober 2011

Mijn eerste blog

Zo, het moet er maar eens van komen. Ik als grootgebruiker van allerlei web2.0 websites moet toch ook maar eens een blog uitproberen.
Ik ben alleen niet zo`n goed schrijver, dus het wordt ook nog eens een uitdaging om taalfouten te vermijden.
Aangezien deze blog over het onderwijs gaat zal er misschien zo nu en dan ook wel eens een docent (u?) komen kijken. Als u een docent bent en u ziet een taalfout of zelfs meerdere dan mag u reageren en vragen om verbetering maar ga er maar niet van uit dat ik ervan leer, ik vergeet echt de meest handige trucjes van grammatica. Met andere woorden; ik ben een hopeloos geval..

Goed dat was dat, nu over dingen die ik wel kan, namelijk ICT in de dagelijkse onderwijs praktijk toepassen.
Tijdens mijn loopbaan kwam ik erachter dat dat niet zo vaak voorkomt, deels omdat docenten er de tijd niet voor hebben of nemen en deels omdat er een soort van digitale angst heerst.
Gelukkig zijn er ook collega`s die mijn passie delen en heel graag hun onderwijs willen aanpassen aan hun leerlingen.
Wat dat betreft ben ik gezegend met een heel enthousiast team die de noodzaak zien van verandering maar ook een team die verschrikkelijk druk is met zorgleerlingen en dus weinig tijd om 'nieuwe' mogelijkheden in de les te proberen. Daar probeer ik dan een gaatje te vullen en dat doe ik met plezier!

Ik werk dus op een zorgafdeling in het voortgezet onderwijs van Basisberoeps gerichte leerweg tot aan Havo/VWO leerlingen. Veel leerlingen met het labeltje ADHD, PPD, Asperger, ODD, en ga zo maar door.. Geweldige jonge mensen met allemaal hun eigen mogelijkheden! Wat heb ik een leuke baan!

Ik wil nog wel meer schrijven maar laat ik afsluiten met een mooie uitspraak van Confucius:
"Love your work"

Find what you love, and you'll never work a day in your life - Confucius
Daarnaast ben ik een chaoot en weet ik toch alles te vinden :)
Wie mij wil volgen op twitter: @ietjesmid
Wordt vooral lid van www.digilokaal.nl en zet vooral al je instructie filmpjes van/voor je lessen hierop!!!
Weet je wat? doe dat eerst en volg mij daarna op @ietjesmid of @digilokaal

groetjes,
ietje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten