Pagina's

dinsdag 6 december 2011

TPACK in Pixton en Evernote in de les

Ik heb de volgende websites onder de loep genomen, tenminste..ik heb ze even uitgeprobeerd!



Pixton en Evernote


Omdat ik o.a Chrome als browser gebruik ben ik eens gaan snuffelen in de Chrome web store. hier kwam ik o.a het programma Pixton tegen.
Pixton is online stripmaker die een betaalde maar ook gratis account`s heeft. Scholen kunnen bijvoorbeeld tegen een speciaal tarief extra functionaliteiten kopen. Maar ik heb eerst maar eens gekozen voor een gewoon gratis account. Het aanbod is dan wel wat beperkter maar genoeg om er korte strips mee te maken.

Wat ik erg leuk vind is dat je alles aan je karakter kunt bewegen en het ook echte gezichtsuitdrukkingen kunt geven. Volgens mij kan dit weer een 'hit' worden bij ons op school. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld voor een vreemde taal een leuk strip verhaal maken. "Hoe vraag ik de weg in het Frans" of " een geef een telefoongesprek weer in het Duits... etc. Volop mogelijkheden.
Hieronder vind je mijn eerste strip.




Evernote

Op dezelfde manier als pixton kwam ik ook (weer) Evernote tegen, deze site stond al eens ergens in mijn verzamelingen maar ik heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan. Tot gisteren dan. Via Chrome heb ik de extensie geïnstalleerd.
Evernote is grotendeels in het Nederlands wat een groot voordeel is voor onze leerlingen, daarnaast is Evernote beschikbaar voor de verschillende smartphones (IPhone, Android, Blackberry, etc) wat handig is al we meer gebruik gaan maken van deze devices. Even wat mogelijkheden op een rijtje:

  • Maak mappen (notebooks) aan van alle vakken.
  • maak notities en plaats deze in een map
  • selecteer een  (deel) van een webpagina en sla dit op in een map
  • synchroniseer tussen de verschillende devices (telefoon, pc etc)
  • voeg afbeeldingen of andere documenten en ook audio toe, ook via je mobiel en via email
wat ik nog mis is een soort van agenda waarin je ook eventueel huiswerk in kan schrijven. Maar misschien is daar wel een oplossing voor in de vorm van google agenda o.i.d, hoewel het dan al snel onoverzichtelijk wordt voor onze leerlingen.
Iemand een tip voor een agenda in Evernote of heb je andere tips? Dan hoor ik die graag!

Groetjes,
Ietje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten